O skuteczności zastosowanych metod i narzędzi reklamowych decyduje przede wszystkim umiejętne ich dostosowanie do konkretnego profilu firmy i konkretnych jej konsumentów. Gdy przedsiębiorstwo oferuje produkty lub usługi na terenie całego kraju, wskazane jest, by kampania reklamowa miała również zasięg ogólnokrajowy. Gdy jednak zasięg oferty firmowej ogranicza się wyłącznie do określonego obszaru (miasta, osiedla), wskazane jest by realizować formy marketingu bezpośredniego i promowania się w lokalnych mass mediach.
Marketing bezpośredni – jako najskuteczniejsza forma dotarcia do klienta
Mówić o marketingu bezpośrednim, mamy na myśli docieranie do konsumentów w formie ulotek i katalogów z ofertą firmy. Tymczasem pod tą nazwą kryje się znacznie więcej narzędzi promocyjnych, w których jedno z czołowych miejsc zajmują popularne gadżety reklamowe. Tu na uwagę zasługują przede wszystkim parasole reklamowe, długopisy, kubki z nadrukami, odzież reklamowa, breloki, smycze i atrakcyjne gadżety elektroniczne.
Im gadżety są bardziej praktyczne – tym bardziej skuteczne
O wartości i skuteczności gadżetów reklamowych decyduje w pierwszej kolejności ich użyteczność i przydatność. Jeśli klienci otrzymają od firmy parasole reklamowe i będą z nich korzystać bardzo często, skutek reklamy będzie jak najbardziej pozytywny. Nadruk na owych parasolach będzie eksponowany każdorazowo podczas jego użytkowania, a tym samym nadrukowany przekaz (logo, nawa firmy) będzie podświadomie docierał do szerokiej grupy potencjalnych konsumentów.
Parasole dla stałych klientów
Wspomniane wyżej parasole reklamowe są wyjątkowo miłym upominkiem dla klientów firm. Rozdawane stałym klientom w podziękowaniu z wieloletnią lojalność w wyborze produktów dodatkowo zwiększają jej wysoką jakość, a jednocześnie znacznie ocieplają wizerunek przedsiębiorcy. Każdorazowo, gdy firma docenia swoich klientów, efekt w ten sposób uzyskany może prowadzić do znacznego rozszerzenia grona potencjalnych klientów, a tym samym do znacznego zwiększenia obrotów.